حال‌نوشت‌های بنده

حال‌نوشت‌های بنده

آن خدایی که من می‌شناسم، شب منتظر است برخیزی برای نماز شب تا خلوتی عاشقانه کند با تو...

آخرین مطالب
آخرین نظرات

پرسیدن "چرا"

شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۷:۲۸ ب.ظ

روشی که برای بررسی نیاز و خواسته مصرف‌کنندگان وجود دارد، پرسیدن "چرا" است که در بیشتر مواقع باعث شناسایی یک احساس می‌شود. این سیستم، روشی است از سیستم‌های شرکت تویوتا که "تایچی اوهنو" ابداع کرده و به روش 5سؤال معروف است. "اوهنو" معتقد است با روش علمی تویوتا و تکرار سؤالِ "چرا"، ماهیت یک مشکل به خوبی شناسایی و راه‌حل آن مشخص می‌شود. برای مثال، برای بررسی محرک‌های مرتبط با ایمیل، سؤال‌های زیر از فردی پرسیده شد و او پاسخ‌های خود را بیان کرد: سؤال اول: چرا از ایمیل استفاده می‌کنی؟ پاسخ: می‌خواهم پیام‌های خود را ارسال کنم و پیام‌های سایرین را دریافت نمایم. سؤال دوم: چرا این کار را انجام می‌دهی؟ پاسخ: می‌خواهم اطلاعات را سریع با دیگران به اشتراک بگذارم و اطلاعات آن‌ها را دریافت کنم. سؤال سوم: چرا افراد می‌خواهند این کار را انجام دهند؟ پاسخ: برای این که بفهمند همکاران، دوستان و آشنایان چگونه زندگی می‌کنند. سؤال چهارم: چرا نیاز دارند که بدانند؟ پاسخ: برای این که اگر کسی به آن‌ها نیاز داشت، متوجه شوند. سؤال پنجم: چرا به آن موضوع اهمیت می‌دهند؟ پاسخ: برای این که می‌ترسند از حلقه، خارج و فراموش شوند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">