ریزه کاری‌های مدیریت

همه انسان ها مدیر هستند اما فقط بعضی از آنها جزء رهبران تأثیرگذار خواهند بود.

ریزه کاری‌های مدیریت

همه انسان ها مدیر هستند اما فقط بعضی از آنها جزء رهبران تأثیرگذار خواهند بود.

ریزه کاری‌های مدیریت

آن خدایی که من می‌شناسم، شب منتظر است برخیزی برای نماز شب تا خلوتی عاشقانه کند با تو...

آخرین نظرات
  • ۱ اسفند ۹۶، ۱۱:۰۷ - پوریا قلعه
    لایک
  • ۲۶ بهمن ۹۶، ۲۱:۵۲ - محسن رحمانی
    :(
  • ۲۲ بهمن ۹۶، ۱۳:۳۰ - محسن رحمانی
    :) سپاس.

۱۰۰ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

پراکنده

يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۳۳ ب.ظ

روباه؛ پراکنده، متفرق و بی‌ثبات است.


  • محمدحسین ظرافتی

اصل

يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۳۲ ب.ظ

خارپشت، اصل هرچیز را می‌بیند و بقیه را نادیده می‌گیرد.


  • محمدحسین ظرافتی

ساده

يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۳۲ ب.ظ

خارپشت، همه‌چیز را به ایده‌های ساده تبدیل می‌کند.


  • محمدحسین ظرافتی

روباه

يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۳۱ ب.ظ

روباه خیلی چیزها می‌داند ولی خارپشت فقط یک چیز خیلی مهم را می‌داند.


  • محمدحسین ظرافتی

خارپشت

يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۳۱ ب.ظ

دلیل تشبیه شرکت‌های عالی به خارپشت این است که خارپشت، یک کار انجام می‌دهد ولی همان کار را به درستی و زیبایی هرچه تمام‌تر انجام می‌دهد.


  • محمدحسین ظرافتی

روند

يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۳۰ ب.ظ

روند حرکت تدریجی رهبری سطح پنجم در شرکت عالی:

1- ابتدا فرد، بعد هدف

2- رویارویی با حقایق ناخوشایند

3- داشتن ویژگی‌های خارپشتی

4- فرهنگ نظم

5- شتاب دهنده تکنولوژی


  • محمدحسین ظرافتی

هیاهو

يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۲۹ ب.ظ

شرکت‌های عالی از روش‌های زودگذر و هیاهوهای تکنولوژیکی دوری می‌کنند.


  • محمدحسین ظرافتی

دیگران

يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۲۸ ب.ظ

نباید به خاطر ترس از عقب ماندن از دیگران کاری انجام دهیم. بلکه باید به خاطر یک حسّ خلاقیت عمیق و الزامی درونی نسبت به تعالی صِرف و به دور از ریا و به خاطر رسیدن به تعالی، برانگیخته شویم.


  • محمدحسین ظرافتی

خلاقیت

يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۲۴ ب.ظ

در دنیایی که همیشه در حال تغییر است، برای عالی بودن، نیازمند خلاقیت‌های بیشتری هستیم.


  • محمدحسین ظرافتی

برنده شدن

يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۲۳ ب.ظ

شرکت‌های عالی در مورد استراتژی، کارایی و بهترین شدن صحبت می‌کنند اما هرگز در مورد برنده شدن حرف نمی‌زنند. آن‌ها استراتژی خود را در پاسخ به عملکرد دیگران مشخص نمی‌کنند.


  • محمدحسین ظرافتی

رویارویی

شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۴۷ ب.ظ

خیلی از شرکت‌های بزرگ آمریکا نه به دلیل تکنولوژی بلکه به دلیل نداشتن نظم لازم برای رویارویی با حقایق ناخوشایند شکست می‌خورند.


  • محمدحسین ظرافتی

امور گوناگون

شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۴۷ ب.ظ

عامل سقوط یکی از شرکتهای بزرگ آمریکا به این دلیل بود که مدیران آن شرکت به امور گوناگون و خارج از نظم و قاعده مشغول بودند.


  • محمدحسین ظرافتی

رده دوم

شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۴۶ ب.ظ

تکنولوژی در شرکت‌های عالی، عامل اصلی موفقیت نیست، بلکه افراد منظم و شایسته و فرهنگِ درست حاکم بر شرکت، عامل موفقیت است و تکنولوژی در رده دوم به بعد قرار می‌گیرد.


  • محمدحسین ظرافتی

چارچوب

شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۴۵ ب.ظ

استفاده از فناوری، تنها در صورتی مفید خواهد بود که در چارچوب مفاهیم و اهداف ما باشد وگرنه پیش‌برنده ما نخواهد بود.


  • محمدحسین ظرافتی

هماهنگی

شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۴۴ ب.ظ

هماهنگی فناوری با مفاهیم و اهداف ما بسیار مهم است.


  • محمدحسین ظرافتی

آهنگ

شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۴۴ ب.ظ

فناوری، شتاب‌دهنده آهنگ حرکت است نه ایجاد کننده آن.


  • محمدحسین ظرافتی

چگونگی

شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۴۳ ب.ظ

باید برای چگونگی رسیدن به هدف، با بهترین شیوه و سریع‌ترین ابزار، فکر و هزینه کنیم.


  • محمدحسین ظرافتی

شتاب دادن

شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۴۳ ب.ظ

از تکنولوژی باید برای شتاب دادن جهت رسیدن به هدف استفاده کنیم.


  • محمدحسین ظرافتی

اعتنا

شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۴۰ ب.ظ

تمام فرصت‌هایی که در زندگی رخ می‌دهند، قابل اعتنا نیستند؛ بلکه فرصت‌هایی را باید مورد توجه قرار دهیم که با مفاهیم و هدف‌های‌مان یکسان باشند.


  • محمدحسین ظرافتی

بپرسیم

شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۳۹ ب.ظ

از خود بپرسیم: آیا ما از نظم و قانون‌مندی لازم برای انجام امور درست برخورداریم تا بتوانیم انجام امور نادرست را متوقف سازیم؟


  • محمدحسین ظرافتی

بودجه

سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰ ق.ظ

تعریف بودجه‌بندی در یک شرکت عالی:

بودجه‌بندی این نیست که ببینیم به هر فعالیت چقدر اختصاص دهیم، بلکه باید مشخص کنیم کدام فعالیت‌ها با مفاهیم و هدف‌های‌مان مرتبط است و باید به‌طور کامل تقویت شود و کدام فعالیت‌ها باید اساساً متوقف شود.


  • محمدحسین ظرافتی

فرهنگ بد

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹ ب.ظ

یک شرکت، اول از فرهنگ بد شکست می‌خورد، نه از تولیدات یا صادرات بد.


  • محمدحسین ظرافتی

تفاوت طبقاتی

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸ ب.ظ

باید بتوانیم تفاوت‌های طبقاتی را در شرکت به حداقل برسانیم.


  • محمدحسین ظرافتی

نظم یافته

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷ ب.ظ

تنوع باید نظم‌یافته باشد.


  • محمدحسین ظرافتی

سقوط

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷ ب.ظ

وقتی که شرکت به سقوط و ورشکستگی نزدیک می‌شود، باید ماهیت کاری و موضوع کارش را عوض کند.


  • محمدحسین ظرافتی

بدون سه محور

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶ ب.ظ

نظم بدون سه محور فکری (فرهنگ مبتنی بر نظم، شتاب دهنده تکنولوژی، چرخه رشد و چرخه نابودی) نمی‌تواند به نتایج عالی منتهی شود.


  • محمدحسین ظرافتی

فرهنگ نظم

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۵ ب.ظ

مدیری که منضبط است، اگر بعد از رفتنش از شرکت، فرهنگ نظم را به جای نگذاشته باشد، شرکت سقوط می‌کند.


  • محمدحسین ظرافتی

مغرور

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۴ ب.ظ

هر زمان ما مغرور شویم و واقعیت‌های تجاری را نادیده بگیریم، شکست می‌خوریم.


  • محمدحسین ظرافتی

زور

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۴ ب.ظ

نباید با اهرم زور، خواستار برقراری نظم در شرکت شد. باید فرهنگ نظم را برقرار کرد.


  • محمدحسین ظرافتی

ناز و نعمت

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳ ب.ظ

مدیر شرکتی که در ناز و نعمت زندگی می‌کند، با خود می‌گوید: چرا تا وقتی که زندگی این‌قدر دل انگیز است! به خود زحمت دقت و توجه بدهم؟


  • محمدحسین ظرافتی