حال‌نوشت‌های بنده

حال‌نوشت‌های بنده

آن خدایی که من می‌شناسم، شب منتظر است برخیزی برای نماز شب تا خلوتی عاشقانه کند با تو...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۳ تیر ۹۷، ۱۸:۰۶ - گل نرگس
    :)
  • ۶ تیر ۹۷، ۱۱:۳۵ - یه بنده خدا
    به به
  • ۵ تیر ۹۷، ۲۰:۱۸ - دختری از جنس باد
    اخ اخ اخ

۱۶۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

زنگ

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۱۳ ب.ظ

وقتی پدر یا مادرتون بهتون زنگ می‌زنن، زود گوشی رو بردارید؛ رد تماس ندید؛ نگید بعداً جواب میدم.

اگر کاری دارن، سریع براشون انجام بدید.

سرد باهاشون صحبت نکنید.

اون شخص غریبه‌ای که پشت تلفن باهاش خوب و گرم صحبت می‌کنی، یک هزارم زحمت پدر و مادرت رو هم برات نکشیده...

والدین خیلی دوست دارن صدای بچه‌شون رو از پشت تلفن بشنون...

خیلی دلشون بری اون‌ها تنگ میشه...

تلفن رو زود قطع نکنید.

خیلی‌ها حسرت این رو دارن که وقتی موبایلشون زنگ می‌خوره، پشت خط... پدر یا مادرشون باشه، آخه خیلی وقته که صداشون رو نشنیدن...

تا هستن، قدرشون رو بدونید.

در ضمن، هواشونو بیشتر از بقیه داشته باشید...

  • محمدحسین ظرافتی

خانه‌نشین

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹ ق.ظ

اغلب اوقات فقط ترس و انتظار جواب رد شنیدن، کافی است که فرد را در خانه، نگه دارد.


  • محمدحسین ظرافتی

خودباوری

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷ ق.ظ

زمانی می‌توانید دیدگاه دیگران را عوض کنید که دیدگاه خود را عوض کرده باشید. خودباوری و اعتماد به نفس را باید بالا برد.


  • محمدحسین ظرافتی

ارائه

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶ ق.ظ

اگر در مورد کاری به هیجان آمدیم، گفتن آن به دیگران قبل از داشتن آموزش‌های لازم، آن را با شکست مواجه می‌کند. باید شیوه درست ارائه پیشنهادات را آموخت.


  • محمدحسین ظرافتی

عامل شکست

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶ ق.ظ

عامل شکست، این است که به حرف مردمی گوش کنیم که نمی‌دانند راجع به چه چیز دارند صحبت می‌کنند و این که حرف متخصصینی را که می‌دانند راجع به چه چیز دارند صحبت می‌کنند، گوش نکنیم.


  • محمدحسین ظرافتی

جوابِ رد

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۹ ق.ظ

پنجاه درصد از افراد مستعد، قبل از این که کار را شروع کنند، شکست می‌خورند. زیرا آن‌ها برای جوابِ رد، آماده نشده‌اند.


  • محمدحسین ظرافتی

نیروی مهم

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶ ق.ظ

آماده‌سازی و آینده‌نگری، دو نیروی بسیار مهم در بازاریابی هستند.


  • محمدحسین ظرافتی

هوشیاری

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۵ ق.ظ

موفقیت تا حدّ مهمی بستگی به هوشیاری دارد. این که از لحظه شروع، پیشامدهای ناگهانی را شناسایی کنیم و روش غلبه بر آن‌ها را پیدا کنیم.


  • محمدحسین ظرافتی

از نو

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۴ ق.ظ

افرادی که به موفقیت نمی‌رسند، کار مستمر نمی‌کنند و دائم چرخ را از نو اختراع می‌کنند.


  • محمدحسین ظرافتی

دوام آوردن

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳ ق.ظ

دوام آوردن یعنی ادامه حیات، زمانی که بقیه کار را ترک کرده‌اند.


  • محمدحسین ظرافتی

مردم خوشنام

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸ ب.ظ

به مردم خوشنام بپیوند؛ از خاندان‌های صالح که سابقه‌ای نیکو دارند. پیوند خود با سلحشوران و دلیران و سخاوت‌مندان و جوان‌مردان را استوار نما؛ زیرا اینان مجموعه‌های کرمند و شاخه‌های احسان و خوبی. آن‌گاه به کارهای‌شان چنان بپرداز که پدر و مادر به کار فرزند خویش می‌پردازد.


  • محمدحسین ظرافتی

سنت‌های خوب

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۶ ب.ظ

سنت‌های خوب گذشته که مردم با آن‌ها سرحالند را مَشکن.


  • محمدحسین ظرافتی

اصلاح جامعه

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵ ب.ظ

برای اصلاح جامعه خود، با دانشمندان و حکیمان، بسیار گفت‌وگو کن.


  • محمدحسین ظرافتی

حُسن‌ظن

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۴ ب.ظ

بهترین چیزی که حُسن‌ظن مسئول را نسبت به زیردستش سبب می‌شود، نیکی کردن مسئول در حق زیردستش و کاستن از بار رنج او و وادار نکردنش به انجام کارهایی که بدان ملزم نیست.


  • محمدحسین ظرافتی

جملاتی از فیلیپ کاتلر

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۵۵ ب.ظ

فیلیپ کاتلر را بی‌تردید می‌توان شناخته‌شده‌ترین نام در حوزه مدیریت بازاریابی دانست.

کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر نیز، از جمله مطرح‌ترین کتاب‌های مدیریت بازاریابی است که در ایران و بسیاری از دیگر کشورهای جهان، به عنوان منبع آموزشی درس بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعدادی از جملات فیلیپ کاتلر را برای شما انتخاب کرده‌ایم و در اینجا نقل می‌کنیم:


*بازاریابی، مسابقه‌ای است که خط پایان ندارد.

*بازاریابی، هنر پیدا کردن روش‌های زیرکانه برای جا انداختن محصولات‌تان نیست. بلکه هنر ایجاد ارزش واقعی و اصیل است.

*طی شصت سال اخیر، بازاریابی از نگاه محصول محور به نگاه مشتری محور، تغییر وضعیت داده است.

*یک شرکت خوب، می‌کوشد بهترین کالاها و خدمات را عرضه کند. یک شرکت عالی، در کنار عرضه‌ی بهترین کالا و خدمات، می‌کوشد جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کند.

*بزرگ‌ترین اشتباه، نظریه پردازی قبل از گردآوری اطلاعات است (کاتلر از آرتور دویل نقل می‌کند).

*منظره‌ی اقتصادی امروز جهان، با دو نیروی اصلی شکل گرفته است: تکنولوژی و جهانی‌شدن.

*بازاریابی را می‌توان در یک روز یاد گرفت. اما متأسفانه ماهر شدن در آن یک عمر زمان می‌خواهد.

*بهترین شکل تبلیغات قابل تصور، حرف‌هایی است که مشتریان راضی در مورد شما می‌زنند.

*فروشنده حرفه‌ای، مشتری را در اولویت اول و محصول خودش را در اولویت دوم قرار می‌دهد.

*بهترین روشی که برای حفظ مشتریان سراغ دارم، این است که هر روز فکر کنید چگونه می‌توانید با پولی کمتر از دیروز، چیزی بیشتر از دیروز به آن‌ها بدهید.

*شرکت‌های خوب، نیازهای بازار را تامین می‌کنند. شرکت‌های برتر، بازار می‌سازند.

*خیلی مهم است که انتخاب درست استراتژیک را به انتخابی که به سرعت سود می‌دهد، ترجیح دهیم.

*شرکت‌ها بیشتر به هزینه‌ی انجام دادن کارها فکر می‌کنند. آن‌ها به هزینه‌ای که به خاطر انجام ندادن کارها متحمل می‌شوند، توجه ندارند.

*سهم بازار را نخرید. فکر کنید که چگونه می‌توانید سهم بازار را به دست بیاورید.

منبع

  • محمدحسین ظرافتی